Espais > Foro principal > Programa

PROGRAMA

Dijous, 25 d'Octubre

En la primera jornada de conferències es proporcionaran eines per a conéixer als consumidors digitals i les seues necessitats i donar claus als xicotets comerços perquè emprenguen la transformació digital.

Diverses de les intervencions estaran dedicades a un dels temes que més interés desperten en l’activitat comercial: l’e-commerce i els negocis online.

I experts en màrqueting digital analitzaran els avantatges i inconvenients dels marketplaces.

Els ponents explicaran com optimitzar-los, mitjans de pagament existents i quin triar, així com les transicions de comerços físics a les botigues online, entre altres temes. També es presentaran alguns casos d’èxit de negocis que han fet el trànsit de la botiga física a la digital.

SESSIÓ 1 / CONÉIXER LES CLAUS

10.00 – 10.45h

Conociendo al consumidor digital.
Carlos Mínguez. Director de Relaciones Externas Emer-GFK.

10.45 – 11.30h

Vence barreras: 10 claves para tu transformación digital.
Hugo de Juan. CEO Encamina.

11.30 – 12.15h

¿Cómo deben responder la tienda física y el comercio tradicional al comprador digital?
Pilar Zorrilla.  EHU-UPV. Profesora de Comercialización e Investigación de Mercados.

12.15 – 13.00h

Factores clave de éxito del e-commerce.
Nacho Somalo . CEO Lonesome Digital.

13.00 – 13.30h

Presentación del Plan de Impulso a la digitalización del comercio y la artesanía de la Comunitat Valenciana.

13.30 – 14.15h

Casos reales: De la tienda física a la tienda online.
Introduce y modera:
Rafael Torres. Vicepresidente de Confecomerç CV. 

Mauro Gómez . Librería-Papelería Plácido Gómez, Castelló.
Fabián López . Turronesydulces.com, Xixona.
Isabel Reig . Original CV, València.

 

14.15 – 15.00h

Presentación del Aparador virtual a la Red AFIC (Red de Agencias para el Fomento de la Innovación Comercial) por parte de la Dirección General de Comercio y Consumo.
Lugar:
Área de networking.

SESSIÓ 2 / TRANSFORMAR

15.30 – 16.30h

Hacia dónde van los medios de pago en el ecommerce: conoce las opciones.
Introduce y modera:
Fran Estevan. CEO de Innsomnia.
Carlos Baena. Director de Nuevos medios de pago y adquirencia de Bankia.
Francisco Algarra. Director de negocio adquirencia y e-commerce. Dirección territorial este de Banco Sabadell.
Jorge García. Concejal de Turismo, Comercio y Gobernación. Ajuntament de Morella. Morella Cashless City.

16.30 – 17.15h

Marketplace: ¿una oportunidad? 
Fernando Aparicio. CEO Amvos Digital.

17.15 – 18.00h

Métricas para controlar y claves para optimizar tu tienda online.
José Sáez. Especialista en e-commerce de Bilnea.

Divendres, 26 d'Octubre

La segona jornada Retail Future se submergeix en la venda online: com utilitzar les xarxes socials per a vendre més i millor, com optimitzar les pàgines web per a augmentar les vendes, els pros i contres de la venda a través de Amazon… i també algunes solucions logístiques per al xicotet comerç.

A més, s’incidirà en les qüestions legals que afecten la presència de les empreses en la Xarxa. I es plantejaran propostes per a la transformació digital d’empreses artesanes.

SESSIÓ 3 / ACTUAR

10.00 – 10.40h

Verdades y mentiras del negocio online.
Belén Sanz y Manuel Moreno. Socios fundadores de Pintar sin parar.

10.40 – 11.15h

Qué tienes que saber sobre los aspectos legales que afectan a tu presencia online.
Rocío Cortés Grao. MundoArti Global.

11.15 – 12.00h

Chequea tu tienda online: claves para vender más y mejor.
Sergi Sans. CEO Partner Adventure.

12.00 – 13.00h

Programa FORO SIF:
Cómo tener más memoria y ser más eficiente en nuestro trabajo.
Ramón Campayo, 12 veces campeón mundial de memoria. 

13.00 – 13.45h

Aprovecha el potencial de las redes sociales para vender.
Lucas Aísa. CBO. CeConBe.

13.45 – 14.30h

Casos de éxito: De la tienda online a la tienda física.
Introduce y modera: 
Miguel Lozano. Huuun.
Jesús Sánchez. Cofundador. La tienda de Valentina.
Paco Tormo. CEO Singularu.
Ángela María Recio. Cofundadora. Moraig the Store.

SESSIÓ 4 / ESCOLTAR I AVALUAR

15.30 – 16.15h

Soluciones logísticas| Distribución urbana de mercancías: retos y medidas para su optimización
Sergio Güerri. Responsable del grupo tecnológico de transporte de ITENE.

16.15 – 17.00h

Ventajas y desventajas de vender en Amazon para retailers
Jordi Ordóñez. 
Consultor en e-commerce

17.00 – 18.00h

Casos reales: Digitalización de la empresa artesana.
Introduce y modera:
Miquel Clemades. Dirección General de Comercio y Consumo. Conselleria de Economía Sostenible, Sectores Productivos, Comercio y Trabajo.
Ana Illueca. Ceramista. València.
Carmen Garrote. Carnicería Donat. Ontinyent.
Tiziana Chiara. Joyería SIO2. València. 
David Fra. Birra&Blues Craft Beer. València.
Elisa Peris. Orfebres Peris Roca. València.

Dissabte, 27 d'Octubre

L’última sessió de conferències se centrarà en les conseqüències de la digitalització i l’ús de les noves tecnologies a les ciutats, el smart city retail.

Experts en comerç urbà exposaran com les noves tecnologies i les dades que proporciona el seu ús són imprescindibles per a la gestió comercial de les ciutats. El big data, les dades obtingudes a partir de l’anàlisi dels comportaments d’usuaris, clients i consumidors, també protagonitzaran aquesta sessió. 

S’explicaran experiències i casos reals per a destacar la importància d’aplicació de noves tecnologies, l’estudi de les dades i el monitoratge del comportament humà, per a optimitzar-los serveis en entorns urbans. 

També es coneixeran els efectes de la digitalització del comerç sobre l’espai urbà i s’exposaran solucions dirigides a millorar el repte de la “ultima milla”. I s’abordarà mitjançant casos pràctics si els marketplaces poden representar una oportunitat, o no, per a les zones comercials urbanes.

SESSIÓ 5 / SMART CITY RETAIL

10.00 – 11.15h

Opendata para la gestión de zonas comerciales urbanas. Casos de ciudades.
Introduce y modera: Alberto Abella. Desidedatum.

Jose Manuel Plaza. Director de Administración Pública. Telefónica
Inteligencia Artificial en las Smartcities.
Javier Palanca. Investigador GTIIA UPV.
Cómo encontrar una buena localización para tu negocio.
David Nogué. Eixos Economic Observatory.

11.15 – 12.00h

¿Cómo solucionar la entrega de última milla? Casos y soluciones.
Modera: David Forés. Oficina PATECO Comercio y Territorio. Consejo de Cámaras Oficiales de Comercio.

La última milla ¿es realmente un problema de optimización?
David Costa. Fundador y CIO. Nektria.
MBG: Smart parking. Casos reales: carga y descarga y estacionamiento en zonas comerciales.
Marc Boher. Director de operaciones. Urbiotica.

 

12.00 – 12.15h

Pausa

12.15 – 13.45

Big data: monitorizando el comportamiento del consumidor en la ciudad.
Modera y participa: Gerson Beltrán. Play&Go Experience.

Análisis de usos y comportamientos sociales a través de big data.
Leticia Serrano y Clara García. Laboratorio Mappingame. Universidad de Alicante.
Cómo medir los clientes potenciales para aumentar la rentabilidad de los puntos de venta.
Miguel García Fernández.  Key Account Manager TC Group Solutions.
Centros Comerciales Abiertos útiles, con poco dato se hace mucho.
Raúl G. Serapio. Socio Director Neuromobile.
Big data aplicado a la toma de decisiones en tiempo real en el momento de compra.
Rodolfo Pangua. Centro Comercial Abierto de Teruel.

13.45 – 14.30h

Marketplaces locales y sectoriales ¿Funcionan? Casos.
Modera: Carmen Hernández. Oficina PATECO Comercio y Territorio. Consejo de Cámaras Oficiales de Comercio.

Mizesta, Zaragoza. Carmen Herrarte. Directora T-ZIR. 
Manzaning, BarcelonaEva Tomàs. CEO y Cofundadora de Manzaning. 
Vilatenda, Vila-real. Miquel Josep Ortells. Efecte Vila-real. 

ORGANITZEN:

COL·LABOREN:

FINANCEN:

unioEuropea